Steeds wat meer ontdekken

30 maart 2019 - Mzuzu, Malawi

Dag 2!

Vandaag de dag rustig begonnen met een theetje en wat pap. Daarna mn sokken en shirt gewassen omdat ik van elk maar 1 paar extra in mijn handbagage had. Gewoon met koud water en wat afwasmiddel, werkt prima! Toen was het moment dat we nogmaals het vliegveld belden, om te vragen of onze koffers al terecht waren. Ik spelde mijn achternaam en de man aan de telefoon had deze wonder boven wonder in 1 keer goed! Daarna maakte hij me nog blijer door ons te vertellen dat onze koffers geland waren! Deze worden nu naar ons opgestuurd. Het is natuurlijk even afwachten hoe dat gaat, maar het is fijn om te weten dat de koffers in hetzelfde land zijn, woehoe! Daarna zijn we naar het marktje gelopen (zie foto) en naar 2 supermarkten. Jeetje wat een belevenis. Allemaal mensen in de volle zon op kleedjes met allerlei spullen: veel groente en fruit en aardappelen, maar ook kleren, tassen, schoenen, levende kippen in hokjes, ze hadden het allemaal. Ik voelde me gelukkig super veilig op de markt en misschien omdat je blank bent dat je ietsje meer betaald dan een local, maar het viel ontzettend mee. Op de markt en in de supermarktjes goede inkopen gedaan. Veel vers of in blik, want een koelkast hebben we hier niet. Ook heel fijn geld kunnen pinnen voor de eerste keer, dit kan blijkbaar maar bij 1 soort bank hier. 'S avonds stond er spaghetti tonijn op het menu en dit smaakte heerlijk! Na het eten het spelletje 'Black Stories' gespeeld, nu al ons favoriete spel!