Eerste indrukken

30 maart 2019 - Mzuzu, Malawi

De eerste echte dag in Mzuzu! 'S ochtends kwam mrs. Tembo (onze begeleidster) naar ons huisje om ons op te halen. We liepen naar de 'Nursing School' toe en daar liet ze ons de 'Library' zien. We konden daar onze goede papieren regelen, wat de dag daarvoor mis was gegaan. En dit onder het genot van WiFi. Erg eigenlijk, maar we werden er toch wel blij van. Ik besef me nu al hoe afhankelijk we eigenlijk van dat spul zijn. Maar nadat dat allemaal gelukt was, moesten we even wachten (😉), dus zaten we op de binnenplaats van de school in het zonnetje. Toen kwamen er allerlei studenten naar buiten gelopen. We werden super vriendelijk begroet en een aantal kwamen een kort praatje maken. Daarna zagen we een groepje wat vruchten plukken uit de boom en opsmikkelen. Ze plukten er ook eentje voor ons en legden uit hoe je ze moest eten. Eerst de schil eraf bijten en dan het binnenste ervan opeten. Het was zoet en lekker maar het fungeerde bijna als gratis tandarts door de harde pitten. Het is zo bizar om te merken dat ze ons zo bijzonder vinden. Wie zijn we, waar komen we vandaan, wat voor studie doen we, willen we een samen foto maken, ze schromen niet om alles te vragen. Toen werden we opgehaald door Edward, een jongeman die ons ook gisteren van het vliegveld op kwam halen. We stapten in de auto en ze (mrs. Tembo en Edward) lieten ons de buurt zien. Ook regelden we wat boodschappen, geld wisselen en internet. Later toen we weer bij ons huisje waren, kwam er een Nederlands meisje langs. Super leuk om van haar alles te horen over hoe het in het ziekenhuisje eraan toe gaat en de do's en don'ts van het leven hier. Toen onze eerste taxi ervaring gehad. We gingen even naar de dichtsbijzijnde winkels. Onderweg stapten er nog 2 vrienden van de chauffeur in, even proppen op de achterbank. Het is hier blijkbaar zo dat taxi's toeteren naar je en als je de taxi wilt nemen, moet je hierop reageren.

Later kwam het andere Nederlandse meisje ook langs om even te kletsen. Afgesproken om de volgende dag samen wat te gaan doen. Super fijn omdat zij natuurlijk al wat meer weten van alles (ze zijn vanaf februari in Malawi). Daarna een heerlijk avondmaal gekookt (rijst met tomaat en ui). Tomaat nog even uit blik maar we zullen snel omschakelen naar de verse vanaf de rand van de straat!

Update van de koffers: nog steeds spoorloos, dus dat is nog even een raadsel!

(Op de foto zie je ons huisje)