Het is begonnen!

29 maart 2019 - Mzuzu, Malawi

Let's go! Op naar Düsseldorf met de auto! Het inchecken van de koffers ging allemaal soepel. Toen op naar een heerlijke anticlimax, namelijk een vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam. Ach, konden we nog even zwaaien naar iedereen. Deze vlucht had al een vertraging maar de piloot gooide er de snelheid in en halveerde de tijd die hij er normaal over zou doen. Daarom prachtig op tijd voor onze overstap, 7 uur lang naar Kenya. Wat een chille vlucht! Daar aangekomen kwamen we erachter dat onze laatste vlucht naar Lilongwe 4 uur vertraagd zou zijn. Dus wij op zoek naar een telefoon om onze begeleidster op de hoogte te brengen. Dit mislukte vanzelfsprekend en we deden nog een verwoede poging om haar te e-mailen. 4 uur geduld hebben en geen contact kunnen leggen, iets waar we maar meteen aan moeten wennen. Daarna werden we nog meer op de proef gesteld bij aankomst: 3 van de 4 koffers kwijt, alle 4 de betaalpassen die het niet doen, niet de goede papieren hebben, geen simkaart kunnen kopen om contact te kunnen leggen met het thuisfront, geen avondeten kunnen kopen en 6 uur lang achterin een autootje zitten in het pikkedonker en met natuurlijk heerlijk hobbels in de weg. Maar toen bedacht ik me ook: we zitten nu in Afrika en hier gaan die dingen nu eenmaal anders. Dus hup, dan maar even geen koffers, even geld lenen en de bank later bellen, teren op 1 smsje die je kunt versturen, genieten van het water en de nootjes die je hebt en het leuke inzien van de lange reis die je echt nooit in Nederland gaat meemaken. Al met al een prachtig Afrikaans begin en ik kijk uit naar wat er verder nog gaat komen!

1. Alie:
    29 maart 2019
    Dank je voor het mooie verslag, veel succes