Prachtig plekje aan Lake Malawi!

14 april 2019 - Nkhata Bay, Malawi

Heerlijk weekend gehad!

Zaterdag zijn we voor de tweede keer naar het Lake Malawi geweest. De heenreis was weer hilarisch. We werden in een busje gepropt waar al veel te veel mensen in zaten. Ik mocht plaatsnemen op de 2e rij banken, maar er stond een enorme zak bij het voeteneinde. Dit resulteerde in een taxirit met mijn benen in mn nek. Achja, je kan er alleen maar flexibeler van worden! Daarna werden we overgeplaatst naar een andere taxi. Ook deze was overvol dus ik werd in de kofferbak geplaatst. Overigens had ik hier het meeste plek dat ik tot nu toe ooit in een taxi gehad heb💁🏼

We gingen dit keer naar Mayoka Village. Op de foto's zag het er al veelbelovend uit. Na een wandeling over ietswat spannende weggetjes kwamen we aan en wauw! Wat is het daar ontzettend mooi. We hebben mega veel foto's gemaakt (een aantal bijgevoegd) maar geen enkele kan het echt goed laten zien. We hebben daar heerlijk de hele middag wat rondgedobberd, foto's gemaakt, geluncht, een biertje gedronken en vooral veel gezond. De hele dag, voor de taxi heen en terug, lunch en de biertjes hebben we samen 18 euro betaald (even de Nederlander uithangen door dit te benoemen, maar dat is nog eens leuk een dagje uitgaan toch!). Dit plekje zullen we dus zeker nog vaker gaan bezoeken!

Vandaag, zondag, is het 'Palm Easter'. Malawi is voornamelijk een Christelijk land, dus dit wordt hier gevierd met een speciale kerkdienst. Anne en ik zijn samen met een studentcollega uit Zambia naar een kerk gegaan (om 7uur 's ochtends!!) Het was leuk om te zien hoe het daaraan toegaat!

Daarna zijn we naar het centrum gelopen om alles eens grondig en op het gemakje te bekijken. We hadden al veel gezien maar ook zeker een aantal plekken nog niet. We hebben nog een marktje ontdekt, bestaande uit allemaal smalle weggetjes met aan weerszijden allerlei dingen die ze verkopen. Je kunt het zo gek niet bedenken en ze hebben het: slotjes, sokken, vis, batterijen, groentes, gereedschap, messen, tassen en ga zo maar door. Daarna om bij te komen, gingen we bij 'Kips' eten, een soort lokale cafetaria. Anne bestelde een pizza en daar heb ik ook 2 stukjes van genomen. Het zag, rook en smaakte allemaal heel goed, maar het is natuurlijk even afwachten wat ons maagdarmkanaal ervan vindt.

Nog iets wat we vandaag ontdekt hebben, is dat ons huisje qua stroom verbonden is met het ziekenhuisje. Heel Mzuzu had vandaag de hele dag geen stroom, maar wij profiteerden mee van de generator. Dus we zullen waarschijnlijk nooit echt zonder stroom zitten, hoe chique! (Tenzij de generator natuurlijk leegraakt).

Morgen beginnen op de nieuwe afdeling!

1. Alie:
    14 april 2019
    Weer mooi verhaal😘👌
  2. Birgitta Santbergen:
    14 april 2019
    Malawi...……...here we come!! Zeker na al die leuke en mooie verhalen. Ik wil alle marktjes zien! Meiden, tot snel!!!
    XXX Mamsie
  3. Zenna:
    17 april 2019
    Hee Breg!! Leuk om te lezen!
    Hopelijk mis je thuis niet te veel. Laat je horen wat je gaat doen met de donaties; wanneer je dat weet. Dan kan ik ook in mijn buidel tasten.
    Xxx
  4. Rens:
    18 april 2019
    geniet er van smurfjeee!!!