Papa en mama op bezoek!

22 april 2019 - Mzuzu, Malawi

Zaterdagochtend om half 6 werd deze meid al weer fris en uitgeslapen wakker (dat zou ik in Nederland nooit meemaken). De regen stroomde uit de lucht en ik genoot van het getik op het dak. Anne was nog aan het slapen, dus ik werkte rustig in bed aan een opdracht voor school. De ochtend begonnen we lekker in onze pyjama en we kwamen langzaam op gang. Maar toen we eenmaal gingen schoonmaken, waren we niet te houden. Klerenkasten werden uitgeruimd, bedden werden mooi opgemaakt, douchebakken werden geschrobd, de afwas werd gedaan, kleden werden uitgeklopt (dit was wel even nodig), de woonkamer werd verbouwd en alle vloeren werden geveegd en gemopt. Alles omdat papa en mama aan het einde van de middag zouden komen. In de middag gingen we op onderzoek uit naar een lekker restaurantje. We kwamen bij een Italiaanse Lodge aan en we waren meteen verkocht: heerlijke geur, goed menu en een fijne sfeer. Daarna liepen we door om boodschappen te halen voor de komst van papa en mama. Thuisgekomen hebben we heerlijk in het zonnetje met een boekje zitten wachten tot ze aankwamen. Ondertussen kwamen er nog 2 kindjes bij me zitten die heel gebrekkig Engels spraken maar vooral heel verlegen aan het giechelen waren.

En toen... waren papa en mama daar!! Ik vind het zo bijzonder en leuk dat ze hier nu zijn. We lieten ons huisje zien en toen gingen meteen de koffers open. Een soortvan Mary Poppins idee, want het bleef maar komen: een aantal verzoeknummertjes zoals waterschoentjes, dextro, waterfles, etc. En daarnaast nog een halve supermarkt: apenkopjes, borrelnootjes, een blok kaas, gin, gerookte zalm, cervelaat, hagelslag, limonade, knakworstjes, paaseitjes en nog veel meer. Wat hemels! Daarna lekker geborreld en toen was het tijd om naar de Italiaan te gaan. We hebben echt superlekker gegeten (zie foto's). Ook heb ik voor het eerst de Malawian Gin op en dit smaakt zeker naar meer! Daarna weer met de taxi naar huis en slapen.ย

'S ochtends wakker worden met een lekker Paasontbijtje en toen op weg naar Mayoka Village aan het Lake Malawi. We wilden dit plekje heel graag aan ze laten zien. Heerlijk de hele dag daar geweest en heel erg genoten (zie foto's). 'S avonds onze veel-gegeten pasta tonijn gemaakt. Daarna was iedereen moe dus gingen we slapen. Ik zette mijn wekker om 23:45uur zodat ik Stijn om 12 uur kon feliciteren! Hij is vandaag 22 geworden!๐ŸŽ‰

Vandaag is het tweede Paasdag, dus zijn Anne en ik ook nog vrij van stage. 'S ochtends zijn we naar de Coffee Den gelopen. Dit eettentje stond op internet heel goed aangeschreven dus dit wilden we graag uitproberen! We bestelden een ontbijtje met koffie erbij. De koffie was heerlijk, maar van het ontbijt miste helaas de helft op ons bord. Dus als we zin hebben in koffie, gaan we er nog eens terug! Daarna even over de marktjes gelopen om dit te laten zien en toen was het tijd voor papa en mama om weer door te reizen naar hun volgende bestemming. Donderdag gaan we hen opzoeken in een plaatstje een uur hiervan rijden!ย

Nu bezig met vlaggetjes ophangen voor mijzelf, want morgen word ik 22 jaar๐ŸŽ‰

Fotoโ€™s

1. Alie:
    22 april 2019
    Wat gezellig. Echt genieten! Groetjes en alvast fijne verjaardag
  2. Maria Faassen:
    23 april 2019
    Mooie verhalen en jullie zijn een echt goed team.
    Samen zoeken waar je lekker kunt eten nu jou ouders er zijn.
    Geniet ervan en natuurlijk ook van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een fijne en bijzondere verjaardag van. Zelf de slingers ophangen is ook wel apart.๐ŸŽˆ๐ŸŽˆ๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰๐ŸŽŠ๐ŸŽŠ