Outreach-projecten

4 april 2019 - Mzuzu, Malawi

2 dagen stage zijn inmiddels weer voorbij. Gisteren regende het zo ontzettend hard toen we wakker werden en hebben we maar een taxi genomen. Een taxi van 5 à 10 minuutjes voor omgerekend nog geen 40 cent.

We mochten op beide dagen mee met een outreach-project. Achterin een ambulance (zie foto), over hobbelige en modderige weggetjes. Een aantal keer bijna door het dak heen, het was een hele ervaring. Daar aangekomen zaten er dan mensen te wachten onder een afgelegen overdekking van steen, een soort open huis. Wel hadden ze dan een klein kamertje waarin wij erbij mochten zitten. Daar kwamen dan de cliënten 1 voor 1 binnen en werd er kort gevraagd hoe het ging en naar eventuele nieuwe klachten. Dan mochten we medicatie tellen en deze in zakjes aan de cliënten meegeven. Ook moesten sommigen intramusculaire injecties krijgen. Dit had ik nog nooit gedaan. Ach maakt niet uit toch, doe het maar! Toen vroeg ik toch maar even om een voorbeeld met wat uitleg en of ze wel even mee wilde kijken.

Toen we dachten klaar te zijn, misten we toch nog medicatie voor 2 patiënten, dus hup, deze even op de achterbak van de auto tellen (zie foto). Het kan hier echt allemaal.

Wel zijn het prachtige projecten die er lopen. Mensen uit de kleinste dorpen worden op deze manier toch geholpen. Al met al bevalt het dus goed! Aankomend weekend gaan we naar de hoofdstad Lilongwe waar onze koffers nog steeds op het vliegveld staan om deze maar persoonlijk op te gaan halen. Dus vanaf dan kunnen we eindelijk echt gaan uitpakken!

1. Christoph:
    5 april 2019
    Leuke eerste weken zie ik. Succes!!
  2. Franic:
    5 april 2019
    Ahum zo leer je je verpleegkundige vaardigheden wel errug snel Breg......mijn studenten waren er wel wat langer mee bezig om im te leren injecteren hihi, ach ja je bent in Malawi of niet toch!?
    Have fun my dear xxx