En nu voor het echte werk!

2 april 2019 - Mzuzu, Malawi

Vandaag was onze eerste echte dag. Na een ochtendwandeling van een halfuurtje (zie foto; nog niet helemaal wakker) mochten we meelopen in de kliniek met een soort physician assistant. Wij als stipte Nederlanders waren er netjes op tijd, oftewel we waren te vroeg. Na het openen van de deur kregen we uitleg over het formulier waarmee je een intake gesprek kan voeren. Ook kregen we info over ziektebeelden en nog veel meer. Toen was het tijd om een cliënt te zien. De eerste was indrukwekkend, want het ging echt niet goed met deze cliënt, hij werd dan ook meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. De rest van de dag bestond uit een aantal cliënten zien en vooral zoveel mogelijk informatie op proberen te slaan en me verbazen over hoe een aantal dingen in z'n werk gaan. Al met al een hele leerzame dag. Daarna kwam helaas ook weer even slecht nieuws, het vliegveld belde met de mededeling dat ze de koffers toch niet meer gaan opsturen. Dit mag niet van de overheid of iets dergelijks. Dus hoe we dat gaan oplossen, moeten we nog even bekijken. Als troost maar een reep chocola gekocht en lekker dat ie was! Hierdoor liepen we swingend op de muziek over de markt terug en we werden van alle kanten toegelachen (óf uitgelachen😉), zo leuk! Met alle ups en downs hier, geniet ik wel van alle dingen die gebeuren. Positief of negatief, dit is een hele ervaring🇲🇼