Onze eerste kennismaking!

1 april 2019 - Leavenworth, Kansas, Verenigde Staten

We begonnen de dag met een oriëntatie in de Mental Health Clinic (soort van dagbehandeling). We kregen informatie over hoe een dag en het systeem in elkaar zit en we werden rondgeleid. Er zijn een stuk of 4 kamertjes met in elk 2 stoelen en een klein bureautje. Op de deur hangen er A4-tjes met 'busy' of 'free'. Als er een gesprek plaatsvindt, wordt het blaadje op 'busy' gedraaid. Maar ook al was dit het geval, voor onze rondleiding werden alle deuren gewoon opengemaakt. Het plan is om hier 2 weken te blijven en dan door te gaan naar de long-stay Mental Health Clinic. Ze had het nu al over zelf assessments doen, medicatie voorschrijven en geven en op huisbezoeken gaan. Ik hoop toch niet dat we dit allemaal in 2 weken moeten doen, want dat is toch wel wat hoog gegrepen. Morgen mogen we vooral observeren en daarna is het even afwachten wat we allemaal mogen en kunnen doen. Deze stageplek is een halfuurtje lopen en we beginnen morgen om 7:45uur. Een goede wandeling heen en terug dus! Na de oriëntatie zijn we via de markt en supermarkt teruggegaan. Onderweg ben ik gezellig ten huwelijk gevraagd, 'because you are so pretty'. Heel lief bedoelt, maar mn hart heeft ie met deze sterke openingszin toch net niet veroverd dus heb m vriendelijk bedankt. Thuis alvast wat ziektebeelden opgezocht die in de kliniek voorkomen zodat we er alvast wat vanaf weten. Vanavond staat er spaghetti op het menu, jammie.

Wel hebben we net helaas het jammerlijke nieuws gekregen dat onze koffers sinds zaterdag geen meter dichterbij zijn gekomen. 'They are still here, it will take 2 days'. Tja, dat zeiden ze zaterdag ook al. Even gefrustreerd maar ik moet me dan ook weer bedenken dat ik in Afrika zit. Dus nog even 3 keer ademhalen en genieten van de paaseitjes die we wel hier hebben. Taluta! (Betekent: tot ziens)