Rustig in het ziekenhuis en een studentenstapavond!

2 juni 2019 - Mzuzu, Malawi

Zaterdag 25 mei - zondag 26 mei (oeps, vergeten te posten)

Zaterdagochtend konden we heerlijk uitslapen. Maar om 5:30uur werd het al licht buiten, de haan begon met kraaien, de buren begonnen met koken en wassen en de honden maakten ruzie. Ach, ik hou er wel van, de dag zo vroeg beginnen. Ik heb in de ochtend goed aan ons project kunnen werken voor school. Daarna hebben we tot een uurtje of 5 onze pyjama niet uitgedaan. Heerlijk een beetje aanmodderen! Toen het bijna tijd was voor het avondeten, twijfelden we. In Nederland hadden we op zo'n dag Thuisbezorgd gedaan😂 Maar dat kennen ze hier nog niet helemaal. Uiteindelijk besloten we om naar Ilala Lodge te gaan, een restaurantje op 5 minuutjes loopafstand. Eenmaal daar heb ik weer goed kunnen lachen. De vorige keer dat we hier waren, hadden ze veel van de kaart niet, dus vroegen we nu aan het begin meteen wat ze hadden en wat niet. De kaart heeft zo'n 25 mogelijkheden en daarvan hadden ze er ongeveer 5. Is helemaal prima! Dus wij kiezen van de overgebleven mogelijkheden en wilden toen bestellen. Ohnee, de burger hadden ze toch ook niet helaas. De rest van de bestelling was goed en ze ging naar de keuken toe. Even later kwam ze terug dat ze toch helaas de Greek salad (sla, olijven, kruiden, feta, tomaat) niet had. Of ja, ze had het wel, alleen de olijven en feta niet 😂 Ik vind dit prachtig uiteten gaan, het is altijd een verrassing wat je krijgt! En wat ik dan nog het meest bijzonder vind, is dat als het eten dan eindelijk komt, het super lekker is!

Maandag 27 mei - zondag 2 juni

Een tweede week op de afdeling Female. Deze week was wederom heel erg rustig in het ziekenhuis. Dit komt o.a. door het koudere weer waardoor er minder malaria muggen voorkomen. Zo nu en dan kon ik wel wat dingen doen en zien, zoals bij 2 keizersnedes kijken, assisteren bij de röntgenafdeling en hartfilmpjes maken. Verder heb ik helaas 2 daagjes in bed gelegen met een buikgriepje, maar nu ben ik weer helemaal beter!

Vrijdag middag na stage was het eindelijk weer lekker weer😍 (Het was de hele week 'koud', rond de 18 graden, maar het voelt hier veel kouder aan). Dus we hebben de tafel en stoelen naar buiten verhuisd en zijn van het zonnetje gaan genieten (zie foto). Ook de was konden we buiten hangen en dat was binnen no time droog (foto)! In de avond gingen we naar de lokale cafetaria om wat lekkers af te halen. Ik ben voor de chicken kebab met masala friet gegaan. Dit was echt genieten! Daarna gingen we naar Chatonda Lodge om een biertje te drinken. Daar hebben we heerlijk staan dansen op de lege dansvloer. Toen raakten we aan de praat met een meisje die ons meevroeg naar een club, waar het veel drukker en leuker zou zijn. Anne en ik vonden het wel wat spannend maar na goed overleg besloten we om het toch te doen! Dus wij met dat meisje, haar vriendin en broer in de auto naar de Queens Club. We hebben echt een fantastische avond gehad. Enthousiast lopen dansen met wat meiden en gezellig wat biertjes gedronken samen. Om half 2 werden we ook weer netjes thuis afgezet. Zo'n 'stapavond' moesten we, als echte studenten, toch eens meegemaakt hebben hier!

Zaterdag hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten, het hele huis schoongemaakt en boodschappen gedaan voor die avond. We gingen hutspot maken voor 2 locals (zie foto). Ze vonden het gelukkig heel lekker. Toen we ook nog als toetje pannenkoeken hadden, was het helemaal geslaagd! Daarna hebben we ze geleerd om 'mens erger je niet' te spelen. En mens, wat heb ik me geërgerd😂

Zondag hadden we weer een dagje in het zonnetje met ons project. Aanstaande woensdag hebben we de eind presentatie! 'S avonds zijn we naar Macondo Camp (de Italiaan) geweest met 2 Nederlanders die hier nu voor 2 jaar gaan wonen. Heel gezellig en lekker om even in het Nederlands te kunnen kletsen!

Volgende week beginnen op de afdeling Male!

1. Franic:
    3 juni 2019
    Super Breg, hard werken en ‘hard’ ontspannen dat is toch helemaal prima. Kusjesssss xxx
  2. Alie:
    9 juni 2019